Ambulant hulpverlener Gouda e.o. (3 Fte)
Voor ons ambulant specialistisch team zijn wij per direct opzoek naar 3 ambulant hulpverleners. Je gaat werken met kinderen, gezinnen en volwassenen die om uiteenlopende redenen niet in staat zijn om hun leven op eigen kracht vorm te geven. In de praktijk betekent dit dat er op allerlei verschillende leefgebieden hulpvragen bestaan. Er is veelal sprake van meervoudig complexe problematiek. Als ambulant hulpverlener lever jij een bijdrage aan de uitvoering en evaluatie van de behandel- en begeleidingstrajecten. Je werkt in een multidisciplinair team en beschikt daarnaast ook over het nodige vermogen om zelfstandig te kunnen werken met de cliënt aan zijn doelen.
Taken:
Je stelt samen met de cliënt vast op welke domeinen van het leven begeleiding of behandeling nodig is en in welke mate. Je zet in op het aanleren van competenties en het vergroten en versterken van de eigenkracht. Gegoten in een hulpverleningsplan zal dit de routekaart naar de bestemming zelfredzaamheid en eigen regie zijn. In jouw rol als ambulant hulpverlener sta je naast de cliënt dan dat je daadwerkelijk achter “zijn stuur” gaat zitten. Overnemen van regie gebeurt namelijk alleen in uitzonderlijke situaties waarbij acute verslechtering of zelfs crisis op zou kunnen treden. Gaandeweg evalueer je de doelen en het hulpverleningstraject en waar nodig stel je deze bij.
Je onderhoudt, met toestemming van en in het belang van de cliënt contact met betrokkenen uit het privé- en professionele netwerk. Dit kunnen familieleden, vertrouwenspersonen, verwijzers en andere professionals zijn. Je legt contact en stemt af met het netwerk om de bestemming van de cliënt te kunnen bereiken.
Als ambulant hulpverlener neem je verschillende rollen aan. Je draagt verantwoordelijkheid over het cliëntdossier, het beloop en de verantwoording hierover. Voor de cliënt ben je een persoonlijk begeleider/ coach. In het multidisciplinair team ben je partner van de gedragsdeskundige en coördineren jullie samen met de cliënt het traject. Naar buiten toe ben je vertegenwoordiger van het team en de organisatie en representeer je deze in verschillende bijeenkomsten.
Als kandidaat voor deze functie verwachten wij dat je:
-
hart voor de mens hebt, empathisch en daadkrachtig bent;
beschikt over een afgeronde opleiding MBO-4 of HBO-diploma richting zorg en welzijn, sph, mwd (social work) of een daarmee gelijkgestelde beroepsgerichte diploma;
bekend bent het aanvragen van beschikkingen;
beschikt over ervaring met en kennis in het werken met mensen met gedragsproblemen, een (licht) verstandelijke beperking, een psychopathologische stoornis of een combinatie hiervan;
beschikt over een autonome werkhouding, maar dat je ook een teamspeler bent waar nodig;
in het bezit bent van rijbewijs A of B (met eigen vervoer).
Procedure:
Het aanvragen van een verklaring omtrent gedrag (VOG), referentiecheck, integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn en het controleren van diploma’s maken onderdeel uit van de sollicitatieprocedure.
Wij bieden:
-
een zinvolle functie in een professionele, aantrekkelijke en informele werksfeer te midden van een deskundig team;
een functie met veel afwisseling en ontwikkelingsmogelijkheden;
ruimte voor de eigeninbreng, initiatief en ontwikkeling;
goede arbeidsvoorwaarden conform CAO GZ.
Sollicitaties:
Sollicitaties ontvangen wij bij voorkeur via e-mailadres werkenbij@mentraal.nl voorzien van een motivatie en cv.
Heb je nog vragen?
Voor meer informatie kun je contact opnemen met ons via telefoonnummer 0182 744 123 of per e-mail via werkenbij@mentraal.nl.